Skip to content
Menu
Jacek Starzyński
  • Polski
    • Polski
    • English
  • CMI
  • Kontakt
Jacek Starzyński

CMI

Materiały dla uczestników
http://cmi.edu.pl

Pomysły (nie moje)

  • https://scratch.mit.edu/pathways/fashion/ – moda w scratchu
  • https://scratch.mit.edu/studios/10218/ – wyścigi samochodowe
  • https://scratch.mit.edu/studios/4184502/ – świat Mario (gry)

Przykładowe programy w scratchu (moje)

  • Rozwiązanie zadania „Jak masz na imię?” z 4 zjazdu (opracowane na podstawie programu p. Pauliny Wąsik – dziękuje!)
  • Moje rozwiązanie zadania ze zjazdu 5 (John i skarb)
  • Linie — prosty program graficzny do rysowania łamanych.
  • Scalanie dwóch posortowanych list w całość
  • Obliczanie silni: rekurencyjne (jawny stos) i iteracyjne
  • Sortowanie listy liniowej przez wstawianie
  • Sortowanie przez wybieranie (lista udaje tablicę)
  • Sortowanie szybkie (lista udaje tablicę)
  • Ciąg Fibonacciego
  • Konwersja liczb dziesiętnych na binarne
  • Konwersja liczb dziesiętnych na szesnastkowe
  • Czterodziałaniowy kalkulator na liczbach binarnych
  • Kopiec: demo ze zdarzeniami i semaforem
    Zobacz https://scratch.mit.edu/projects/446974425/
  • Kalkulator ONP (odwrotna notacja polska)
  • Problem skoczka szachowego
  • Ruchy skoczka z zadanej pozycji (projekt powstał przy okazji uruchamiania ,,Problemu skoczka”)
  • Snowman — rozwiązanie zadania ,,Nowa konkurencja olimpijska” (Python, zadania do 5 Zjazdu, II Edycji CMI)
  • Zuch — rozwiązanie zadania ,,Szyfrowanie informacji” (Python, zadania do 5 Zjazdu, II Edycji CMI)
  • Pi — przybliżone wyznaczanie liczby π jako stosunku pola koła wpisanego w kwadrat do pola kwadratu (metoda Monte Carlo)
  • Trójkąt — wypełnianie trójkąta jako punktów losowanych we wnętrzu (ważona suma wierzchołków)
  • Sierpiński Chaos — rysowanie trójkąta Sierpińskiego z wykorzystaniem gry chaotycznej
  • Life — Gra „life” Johna Conwaya, jeden z pierwszych automatów komórkowych (https://pl.wikipedia.org/wiki/Gra_w_Życie)
  • Selekcja – program pokazujący sortowanie listy przez wstawianie
  • bezA — rozwiązanie zadania ,,Bez ” z 6 zjazdu
  • warzywniak — moja wersja rozwiązania zadania „Restauracja” z 6 zjazdu.
  • rycerz — moje rozwiązanie zadania o księżniczce i rycerzu z 7 zjazdu – interpretacja jest dość swobodna.
  • orzeł czy reszka — moje rozwiązanie pythonowego zadania ,,Alchemik” z 7 zjazdu.
  • Mors — koduje/dekoduje tekst/kod na/z alfabet(u) Morse’a.
  • robot — rozwiązanie zadania „Zbieranie informacji” z zawodów informatycznych pierwszej edycji
  • deski — przykład z warsztatów 9.01.2021 r
  • Hubard — program rysujący trajektorie punktów ze „zbioru Mandelbrota”
  • HubaMandelbrot — program rysujący współbieżnie „zbiór Mandelbrota”
  • wykresy — program rysuje wykresy funkcji

Pomysły do realizacji:

  • Rysowanie punktów na równomiernej siatce
  • Tworzenie labiryntu na równomiernej siatce
  • Poszukiwanie drogi w labiryncie
  • Algorytmy w Scratchu

Przykładowe programy w Pythonie

  • Sortowanie przez scalanie
  • Sortowanie szybkie
  • Lista liniowa jednokierunkowa wersja z funkcjami (bez obiektów)
  • Lista liniowa jednokierunkowa wersja obiektowa
  • Grzesiu masz oszczędzać! (zadanie z 4 zjazdu)
  • Program dla Andrzejka (zadanie z 4 zjazdu)
  • Szyfrator/deszyfrator (zadanie z 5 zjazdu)
  • Szalony sumator (zadanie z 5 zjazdu)
  • Lotnisko (zadanie z 5 zjazdu)
  • Liczby zaprzyjaźnione (zadanie z 6 zjazdu)
  • Nieparzysty ciąg (zadanie z 6 zjazdu)
  • ∆ Pascala (zadanie z 6 zjazdu)

Przykładowe programy w C/C++

  • Lista liniowa jednokierunkowa
  • Wyznaczanie wyrazów ciągu Fibonacciego (iteracja, rekurencja, spamiętywanie)
  • Problem skoczka szachowego
  • Zliczanie znaków: „czyste” C i 3 warianty w C++: iterator po strumieniu, czytanie znak po znaku, czytanie po linii i iterator po napisie.
  • Konik: poszukiwanie sposobu na przejście skoczkiem całej szachownicy. Algorytm z powrotami
  • stos_ll: implementacja stosu za pomocą listy liniowej
  • stos_td: implementacja stosu za pomocą tablicy dynamicznej
  • onp: prosty kalkulator ONP wykorzystujący stos_td
  • wektory w C++: dwie implementacje: funkcje i klasa
  • struktury w C++: przykładowe programy z wykładu o SD w IV edycji CMI
  • wskaźniki: przykładowe programy z wykładu o wskaźnikach w IV edycji CMI
  • listy liniowe: przykładowe programy z wykładu na 7 zjeździe w IV edycji CMI
  • drzewo poszukiwań binarnych: przykładowe programy z wykładu na 8 zjeździe w IV edycji CMI

Uwagi/poprawki/pytania proszę słać na adres jacek.starzynski@pw.edu.pl

Gdzie mnie szukać?

Aktualnie pełnię funkcję Dyrektora IEiSIP na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej.

Pracuję w pokoju 226 w Gmachu Elektrotechniki na Terenie Głównym PW.

Sekretariat IETiSIP mieści się w po. 216.

Mapa i dojazd

mapaGoogle Maps

©2025 Jacek Starzyński | Powered by SuperbThemes & WordPress